Tel. sat. iridium: +881621440894.

Satellite messages: http://messaging.iridium.com

Wiadomości od: do:

data jacht, pozycja wiadomość
2020-09-12
Jastarnia

Buszujemy po Bałtyku czyli nowe rejsy na pokładzie Selmy :)

Po rejsie technicznym do Jastarni podrasowujemy jeszcze różne szczegóły. Dziś slipowanie, mycie kadłuba, pomiar grubości blach i od soboty BUSZUJEMY po zakamarkach Bałtyku. Rejsy będą krótkie - bo tygodniowe.

Zaczynamy od soboty, a kończymy w piątki. Wszystko z polskich portów.

Startujemy 12 września i jeśli będą chętni to pociągniemy do 09 października. Później albo płyniemy na południe albo zostajemy. To zależy od tego jak bardzo zaraza zapanuje nad światem.

Tymczasem CHĘTNI NA REJSY PRZYBYWAJCIE!

Obiecujemy porcję fajne zabawy. Selma tnie bałtyckie fale jak przecinak.

Dla tych, którzy potrzebują godzin do patentu dodam tylko, że Selma ma ponad 20 m długości, a w tygodniowym rejsie jest realna szansa wypływania 100 h.

PRZEKAZUJCIE DALEJ SWOIM ZNAJOMYM.

PAKUJCIE MANATKI I DO ZOBACZENIA NA POKŁADZIE SELMY :)

Najbliższe terminy:

12.09-18.09 Gdynia - Gdynia (brak miejsc)
19.09-25.09 Gdynia - Świnoujście (4 wolne miejsca)
26.09-02.10 Świnoujście - Świnoujście (8 wolnych miejsc)

Kontakt:
info@selmaexpeditions.com
tel. 513 172 300

2020-09-06
Bałtyk - Bornholm

Kto remontuje jacht ten wie, że czasu zawsze za mało i ze wszystkim jest się w plecy. ....

To tak k'woli usprawiedliwienia, że tyle czasu już minęło od naszego pierwszego bałtyckiego rejsu w czasach zarazy, a relację i zdjęcia wstawiamy dopiero teraz. My wracamy do prac porządkowo remontowych, a was zapraszamy na krótką fotorelację:

Selma 22-29.08.2020

Czasami los nas zaskakuje i tak właśnie stało się tym razem.
Z powodu COVID 19 Selma nie mogła przejść posezonowego przeglądu w Brazylii i zacumowała w Szczecinie.
Po ponad 2miesięcznej pracy, naprawach, przeglądach, wymianach wyruszyła na testowy rejs po Bałtyku. a my na jej pokładzie.
Część załogi czyli Ela i Jarek z naszym skipperem Michałem znają Selmę, ale dla pozostałych tj. Izy, Ani P. Ani H. Oli, Michała i Zachariasza była to właśnie okazja, kiedy mogliśmy skorzystać z tego nieplanowanego pobytu Selmy w Polsce.

Przygoda życia, cudowne doświadczenie, piękne widoki i oczywiście żeglarskie wyzwanie, któremu wszyscy sprostali. Nasze porty to w kolejności Nexø, Svaneke, Christiansø, Hasle i Sassnitz. Każdy piękny, ale inny.
Naszym faworytem jest archipelag Christiansø - po prostu bajka.
Klify w Sassnitz zapierają dech, a rowerowa wycieczka po Nexø w deszczu - niezapomniana.

Selma przyjęła nas na swój pokład i dała mnóstwo wrażeń.
Dzięki wielkie i do następnego razu bo jak się raz spróbuje żeglarskiej przygody na Selmie to na pewno będzie się chciało więcej.

Po więcej zdjęć zapraszamy na Facebooka Selmy

Załoga Selmy
2020-09-01
UshuaiaMiło nam powiadomić że wczoraj film "SELMA" - the Ultimate Antarctic Journey otrzymał kolejną nagrodę, w miejscu dla nas wyjątkowym – W USHUAIA na festiwalu FICMUS - Festival Internacional de Cine de Montaña Ushuaia Shh za najlepszy film pełnometrażowy!!!
Jury festiwalu napisało w uzasadnieniu:
"Ponieważ wierzymy, że liczy się przygoda opowiedziana bez dłużyzn i nudnych momentów, przedstawiająca wyzwanie na granicy możliwości oraz ludzi żeglujących przez rok w trudnych warunkach wraz z ich osobistymi problemami, wątpliwościami, zmęczeniem, ale też humorem. Stawiają oni czoła strachowi i bezsilności wobec sił natury, których nie da się kontrolować. Z uśmiechem, nie myśląc o sobie jak o bohaterach, świętują wyprawę na morza polarne zupełnie jakby była ona po prostu dobrą zabawą."

2020-08-30
ZakopaneZ festiwalu Moc Gór - Spotkania z Filmem Górskim wracamy z dwiema nagrodami: Nagrodą Publiczności i Nagrodą za Najlepszy Polski Film.
Ogromnie dziękujemy jury i publiczności. Jesteśmy przeszczęśliwi!!! Utwierdziliśmy się w przekonaniu, że Moc Gór jest także na morzach i oceanach świata i, że czuwa nad każdym z nas. Bo „Selma” to przecież ta, którą opiekują się Bogowie. Gratulujemy reżyserowi, Maćkowi Jabłońskiemu i całemu filmowemu zespołowi. Dziękujemy Krzysiowi Jasicy, który nie raz ostatkiem sił kręcił różne ujęcia w trakcie wyprawy. Teraz widać że warto było

2020-08-27
Zakopane"Selma. Prawdziwa przygoda z końca świata" - po raz pierwszy ONLINE!!!
Na festiwalu Moc Gór - Spotkania z Filmem Górskim w Zakopanem, Selmę będzie można po raz pierwszy zobaczyć również online.
W Zakopanem w sobotę około 20.00
Festiwal Moc Gór

2020-07-30
SelmaZapraszamy na rejsy Selmą!
W zakładce plan rejsów i wypraw umieściliśmy aktualny harmonogram rejsów.

Remont w Szczecinie postępuje naprzód i czas zaplanować najbliższe tygodnie. Kłopoty związane z pandemią powodują, że nie wiemy do końca czy najbliższy sezon na Antarktydzie się odbędzie. Tymczasem planujemy dwa tygodniowe rejsy po Bałtyku, a potem trzy dziesięciodniowe etapy na Wyspy Kanaryjskie. Mamy nadzieję, że coś się w międzyczasie wyjaśni i na początku października popłyniemy na południe. Jeśli nie, to zostaniemy na jakiś czas na Wyspach Kanaryjskich i następny sezon spędzimy na północy.

Plan najbliższych rejsów:
15-21.08 Świnoujście - Gdańsk
23-29.08 Gdańsk - Świnoujście
(W obu tych rejsach możliwe jest zawinięcie do Szwecji, Niemiec czy Danii, a zależeć to będzie od pogody i sytuacji epidemiologicznej).
6-16.09 Świnoujście - kanał Kiloński - Cherbourg
17-27.09 Cherbourg - Porto
28-05.10 Porto - Teneryfa
kontakt w sprawie rejsów:
info@selmaexpeditions.com

pozdrawiamy i zapraszamy na pokład Selmy
2020-07-18
SzczecinWitajcie ponownie! Dość długo nie odzywaliśmy się - za co bardzo przepraszamy. Nie bez przyczyny jednak. Gnaliśmy co sił w żaglach ścigając się z czasem. Naszym celem była znana już nam sprzed 3 lat Camping Marina PTTK. Ale zanim tam dotarliśmy zostaliśmy radośnie przywitani przez Jacka Sobusia i później na tych skrzydłach radości pędziliśmy w ramiona Oli i Andrzeja Kocewiczów - naszych gospodarzy w Camping Marina PTTK. Ich gościnność i serce na dłoni niezmiennie nas ujmuje, za co dozgonnie jesteśmy im wdzięczni. Radości z przybycia i zacumowania nie byłoby końca, gdyby nie fakt, że życie jest życiem i prawda jest taka, że zaraz musimy wracać na południe. Ruszyliśmy więc do rozbrajania Selmy i rozpoczęcia remontu. Plany jak zwykle są ambitne. Kuchni już nie ma, burta wewnątrz wypiaskowana, nawigacyjna częściowo zdemontowana i czeka na poprawki, olejowanie drewna, odrdzewianie, malowanie w toku, przegląd żagli, .... Na Selmie krząta od 8 do 12 osób. W poniedziałek rusza nowa zabudowa. Maszty leżą już w hangarze. Będą miały nowy system wózków grota